نرده شیشه ای دفنی - نرده شیشه ای توکار

نرده شیشه ای توکار - نرده شیشه ای دفنی

نرده شیشه ای دفنی به دلیل ویژگی‌های ذاتی خود یک عایق صوتی و حرارتی شفاف است که به‌ عنوان حفاظ راه‌پله و بالکن امنیت و زیبایی را به طراحی ساختمان‌ها افزوده‌ است. نرده شیشه‌ای دفنی یک سازی تمام شیشه ای ایمن است که تمام نمای آن از کنار هم قرار دادن پنل های شیشه‌ای بدون هیچ قطعه یا اجزای فلزی ساخته می‌شود . برای اجرای نرده شیشه‌ای توکار باید استراکچر یا پروفیل کامپونت آلومینیومی که پنل های شیشه‌ای را به‌صورت عمودی در یک تراز نگاه می‌دارد قبل‌ از انجام پوشش کف یا به‌ اصطلاح کف‌سازی در داخل زمین کار گذاشته شود.

تصویر نرده شیشه ای توکار

جنس این کامپونت‌ها از آلومینیوم مقاوم و سخت است که توان تحمل فشار وزنی تا هزار کیلوگرم را دارد. ظاهر مدرن و جذاب نرده شیشه‌ای دفنی و ایمنی بالای آن به دلیل استفاده از شیشه‌های سکوریت و لمینت شده دو لایه با ضخامت‌های ۱۶، ۱۸ و ۲۰ میلی‌متر استفاده از آن را در ساختمان‌های تجاری و عمومی همچون مجتمع‌های تجاری, فرودگاه‌ها و هتل‌ها رواج داده‌ است .

خصوصیات نرده شیشه ای دفنی (توکار)

بدون تردید نرده شیشه‌ای دفنی جزو یکی از مدرن‌ترین و جذاب‌ترین حفاظ‌های شیشه‌ای ساختمان است که به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود امروزه بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌است. ویژگی‌های نرده شیشه ای توکار یا همان دفنی ترتیب زیر عبارت است از :

  • سهولت نگهداری و نظافت
  • امنیت بالا‌ در برابر فشار و ضربه
  • ظاهر خاص و جذاب
  • دوام و ماندگاری طولانی
نرده شیشه ای دفنی

نرده شیشه ای دفنی چیست؟

نرده شیشه‌ای توکار یا دفنی سیستم سازه حفاظ شیشه مدرن و بسیار زیبایی است که پایه‌های پروفیل کامپونت نگهدارنده پنل های شیشه‌ای آن در داخل کف زمین جای‌گذاری می‌شود نمای ظاهری آن کاملاً شیشه‌ای بدون مانع است.

ویژگی ممتاز این مدل پنهان بودن قطعات نگهدارنده کامپونت شیشه‌ای است که طراحی نهایی را بسیار خاص و مدرن می‌کند این مدل امروزه بسیار مورد توجه طراحان و معماران قرار گرفته‌است. برای اجرای تراز نرده شیشه‌ای توکار ابتدا یک پروفیل راهنما در کف زمین کار گذاشته می‌شود تا اکیپ‌های اجرایی از این پروفیل به‌عنوان خط تراز استفاده کنند. بر اساس ویژگی‌های مدل اجرایی حفاظ شیشه توکار از شیشه سکوریت با ضخامت ده و دوازده میلی‌متر و از شیشه‌های مقاوم‌تر سکوریت لمینیت دو لایه با طلق محافظ بین شیشه‌ها برای ایمنی بیشتر استفاده می‌شود .

نرده شیشه ای دفنی

اصول استاندارد نصب نرده شیشه ای

نکته مهم در اجرای نرده شیشه‌ای دفنی آماده‌سازی محل قرار دادن پروفیل‌های یو شکل است زیرا اگر زیرسازی کار به‌درستی انجام نشود امکان آب‌بندی شدن نرده شیشه‌ای دفنی با مشکل مواجه می‌شود .

قبل‌از شروع مرحله کف‌سازی باید پروفیل کاتر یو شکل داخل زمین کار گذاشته شود و نوار پلاستیک آب‌بند درست در جای خود داخل این پروفیل‌ها قرار داده شود. عمق مناسب برای اجرای نرده شیشه‌ای دفنی حدوداً پانزده تا بیست سانتی‌متر است. برای نصب دقیق و حفظ تراز و استحکام این مدل باید زیرسازی مناسبی از پروفیل آهنی سی در شصت میلی‌متر به‌صورت تراز شده در زیر اتصالات کاتر آلومینیومی کار گذاشته شود .

پروفیل آلومینیومی یو شکل از آلیاژ بسیار سخت برای تحمل بار وزنی و اتصال نیرو به کف طراحی شده‌اند طول این قطعات بین پانزده تا سی و پنج سانتی‌متر است که براساس جزئیات فنی و الزامات محل پروژه انتخاب می‌شوند.

نرده شیشه ای دفنی

مشخصات فنی نرده شیشه ای توکار

روش‌ها و سیستم‌های مختلفی برای نصب نرده شیشه‌ای دفنی یا توکار طراحی شده‌است اما دقیق‌ترین روش اجرا در این مدل نصب پروفیل آهنی برای افزایش استحکام پروفیل آلومینیومی اصلی است .

بر اساس استاندارد فنی این مدل نرده شیشه‌ای قطعات کامپونت یو شکل به‌صورت جداگانه در فاصله بیست و پنج و سی و پنج سانتی‌متر در یک خط مستقیم یا گرد بر روی زیرسازی‌های پروفیل آهنی نصب می‌شوند . برای هر جام شیشه‌ای دو قطعه نگه دارند باید از حداقل نصب‌شده باشد به دلیل فشار وارده به‌صورت مستقیم از پانل‌های شیشه‌ای به کف برای ایمنی حتماً باید از شیشه‌های دو لایه لمینت در این مدل استفاده شود . در مکان‌های شخصی و کم تردد از شیشه سکوریت و در جاهای عمومی برای اساس قوانین آتش‌نشانی از شیشه سکوریت و لمینت استفاده می‌شود . توجه داشته باشید ارتفاع نرده شیشه‌ای دفنی در راه‌پله از روی سنگ کف پله صد سانتی‌متر است و این ارتفاع در بالکن ها صد و ده سانتی‌متر باید باشد.

مزیت های نرده شیشه ای دفنی یا توکار

مزیت بسیار مهم در سیستم نرده تمام شیشه‌ای دفنی پنهان بودن قطعات نگهدارنده در کف زمین است که نمای کاملاً شیشه‌ای بدون هیچ محدودیتی را ایجاد می‌کند. وجود کاور و رینگ  آلومینیومی روی شیشه در رنگ‌های متنوع به هماهنگی نرده شیشه‌ای توکار با طراحی اصلی کمک می‌کند یکی دیگر از مزیت‌های این سیستم استحکام و ایمنی بسیار بالای آن است که باعث شده بیشترین کاربرد را در ساختمان‌ها و مکان‌های شلوغ و عمومی داشته باشد توان بسیار بالایی تحمل فشار وزنی در این سیستم در هر مترمربع پانصد کیلوگرم است .

یراق آلات و اجزای نرده شیشه ای دفنی

اجزاء و قطعات اصلی نرده شیشه‌ای توکار از مقاوم‌ترین آلیاژ آلومینیوم کانادایی شده تولید می‌شود تا در بدترین مناطق آب‌وهوایی دوام داشته باشد به‌طورکلی اجزای این سیستم نرده به‌ترتیب زیر است .

  1. پروفیل یو شکل آلومینیومی خط تراز
  2. براکت های اصلی نگهدارنده پنل های شیشه‌ای
  3. نوار و گوه‌های نگهدارنده و ضربه‌گیر شیشه
  4. بولت های فولادی
  5. درپوشی و کاور آلومینیوم

ترتیب مراحل نصب‌ نرده شیشه ای دفنی

  • نصب پروفیل فولادی راهنما در کف
  • نصب براکت آلومینیومی و یو شکل روی زیرسازی آهنی
  • نصب اتصالات فیکس کننده شیشه
  • قرار دادن جام شیشه‌ای داخل پروفیل‌های براکت
  • نصب لاستیک گوه مهارکننده
  • نصب دست‌انداز و هندریل روی شیشه

ویژگی های نرده شیشه ای دفنی

ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مدل توجه بسیاری از خریداران را جلب کرده تا جایی‌که این سیستم به‌عنوان حفاظ شیشه‌ای دفنی در اکثر پروژه‌های بزرگ انتخاب اول است از اصلی‌ترین ویژگی‌های نرده شیشه‌ای دفنی عبارت است از :

  • مقاومت و استحکام بالا
  • قابلیت نصب در سطوح صاف و قوس‌دار
  • دوام و ماندگاری طولانی
  • امکان جابجایی و تعویض پنل های شکست

قیمت نرده شیشه ای دفنی

قیمت نرده شیشه‌ای دفنی به نوع شیشه نوع پروفیل براکت یو شکل سهولت و سختی مکان نصب هزینه زیرسازی بستگی دارد گروه آکات گلس براساس محدودیت‌های هزینه شما با کاهش مخارج اضافی مناسب‌ترین قیمت نرده شیشه‌ای توکار را به شما پیشنهاد می‌دهد برای اطلاع از لیست قیمت نرده شیشه‌ای دفنی با مشاوران ما تماس حاصل نمایید و با مشاهده صفحه قیمت نرده شیشه ای اطلاعات کلی از نحوه قیمت گذاری این مدل بدست آورید.

 

.Copy right © 2017-2024. All right reserved.